reklama

banan webhosting

Korsika a Sardinie - I.

Venku už je chladno, po pravdě čím dál chladněji. V následujícím příspěvku se však vracíme ke chvílím, kdy tomu tak nebylo - k letošnímu létu. Zavítejte s námi - a s autorkou následujícího textu - na Korsiku a Sardinii. Takže... Přípravy na cestu za poznáním, protože zde jsme ještě nikdy nebyli, jsou v plném proudu. Na hromadě se kupí instantní polévky, spacáky, mýdlo, ponožky, mapy, ploutve, pišingry, vařič, pasy, filmy do foťáku a spousta jiných jistě užitečných věcí. Odjíždíme za dva dny. Přes CK Čedok jsme sehnali dle našeho názoru velmi levné trajekty. Korsika z Livorna tam i zpět za 121,-EUR a Korsika - Sardinie a zpět za 90,-EUR. Itinerář je do puntíku vymyšlený a jak tyto dva ostrovy splní naše očekávání, uvidíme.

Konečně jsme vše napěchovali do auta a ve 21 hod. dne 30. 8. vyrážíme na Cheb. Hraniční přechod, tři kartony cigaret pro dva je moc, platím 22,- EUR clo! Začíná to fakt dobře. Přespali jsme u dálnice před Mnichovem, kde nás ve 4 hod ráno vzbudila nějaká Němka, která si stoupla k našemu autu a pořvávala na děti. Pokračujeme na Rakousko, překulíme se přes Timmelsjoch za 8,- Eur a jsme v Itálii. V Itálii jsme se zastavili u Lago di Molvena, je dobře přístupné na jižním konci, jinak je až na městské pláže obklopeno skalnatými srázy pohoří Brenta. Je 4,5 km dlouhé, asi 1,5 km široké a místy až 120 m hluboké a hlavně krásně zelonomodrošedavé. Zakládáme tábor a dojídáme zbytky ještě z domova.

K večeru žerou komáři, ti však nemohou zhatit pohled na západ slunce a objevující se hvězdičky na nebi. Jsme tu úplně sami a tak je slyšet i šplouchnutí na jezeře, když některá rybka dovádí, nebo si možná povyskočila pro žravého komára.

: Cesta od jezera, okolo Lago di Moline přes vesničku Ponte di Arche, na Lago di Tenno je úzká, klikatá, ale s moc krásnými výhledy na různá jezera jezírka i hory. Okolo Livorna není nikde solidní přespání a tak nocujeme pod dálnicí. Zítra 2.9. hurá na trajekt.

K trajektu

Měla jsem obavy, jak vše zvládneme pouze s povrchní znalostí němčiny, ale světového jazyka netřeba, vše je perfektně značeno a všude jsme bez problémů stanoviště trajektů a příslušné přepravní společnosti našli. Věřím, že pro mnohé je řada informací známa, ale třeba si přečte článeček i někdo, kdož nikdy na ostrovy necestoval a malinko mu to pomůže.

: Trajekt Corsica Ferries je 121m dlouhý a pojme 550 vozidel a 1 500 lidí. Jsou zde kavárny a samoobsluha, tři paluby, lehátka, takže se dá čtyřhodinová plavba docela příjemně prožít. I ceny jsou zde v podstatě lidové, káva 1,- EUR, (kafe na ostrově není pod 2,50) limo, pivo, aperitiv okolo 2,50 EUR.

V 17,30 nás vítá Bastia, sice trošku zamračenou oblohou, ale je teplo a tak se vydáváme na Corte. Nad řekou Golo nocujeme a opět nám kazí dobrou náladu jen všudypřítomní komáři. Později zjišťujeme, že Korsika i Sardinie jsou totálně zakomářený. Děs běs. Jejich doba nastává okolo sedmé večer, ale je pravdou, že většinou okolo 22 hodiny chodí spát a dají pokoj. Ráno přejíždíme k Portu. Asi všechny silničky zde vedou malebnou hornatou krajinou. Tady navíc potkáváme na každém kilometru stáda polodivokých čuníků, kteří se válejí i přímo na silnici. Kubík decentně kameruje u auta, já vylézám k čuníkům, samozřejmě mě jeden hnal až zase zpátky k autu.

Shora je nádherný výhled na načervenalé skalnaté výběžky města Porto na západním pobřeží Korsiky. Silnička z Porta na Pianu kolem Callance - skalnaté načervenalé útvary je nezapomenutelná. Je zde spousta stezek pro pěší turistiku a musí to být nádhera, jenže my jsme časově omezeni trajekty.

Silnice vede několik desítek metrů nad mořem a je tak akorát pro jeden autobus, setkají-li se dvě osobní auta v nesprávné zatáčce, je problém, setkají-li se dva autobusy, dojde i k ucpání silničky na dvě hodiny, což se stalo nám. Ale protože výhled a krajina je jedinečná, nikomu to nevadí, svačíme, očumujeme, navazujeme kontakty...

Koupání

Docela to bylo prima, všichni vše brali s veselou náladou A také vidíme na vlastní oči, že harmonogram z domova, lze těžko dodržet, když jedeme 30 kilometrů tři hodiny.

Sjíždíme na západní pobřeží a koupeme se na Anse de Ficajola. Moře je průzračné, ve vodě hejna rybiček - krása pro šnorchlování, na zemi uskakují ještěrky, slunce pálí, co si víc přát. Až na ty večery. Nevím zda jsou v této lokalitě komáři od jara do zimy a nebo jen když jsme tu byli my. Postřiky a nátěry různých renomovaných firem jim byli vcelku fuk a bodali jak o život ještě, že chodí okolo 22 hodiny spát. Nocujeme na záchytném parkovišti u Propriana a pro zlepšení nálady z tohoto neutěšeného místa otevíráme červený Claret.

: Ráno 4. 9. snídáme zakoupené pidibuchtičky za 0,75 EUR, že jsem nekoupila raději dražší. Nejsou ničím plněné a drhnou v krku. . Popojíždíme pod Porticcio a moc se nám zalíbilo koupání na Isolelle, než jsem však zjistila, jak se tu šnorchluje, vyhnala nás bouřka a liják.

A tak dřepíme v autě a píšeme pohledy. Díky za bouřku, jinak jsme je snad nenapsali. Stále nemáme čas, protože se chceme koupat, něco vidět a 6. 9. nám jede trajekt na Sardinii. Vzhledem k tomu, že na některých silničkách lze jet tak 30km za hodinu, nemáme stále čas. Za hodinu bylo po dešti a opět pálí slunce, tak se zastavujeme nad Roccapinou a u silnice si dáváme hranolky, steak, kafe a coca colu, pro dva za 16,- Eur se nám zdá cena velmi slušná.

Sjíždíme k Bonifaciu na Plage de Tonnara. Jedná se asi o 10 km úsek, kde se skalnaté pláže prolínají s písečnými a tam, kde jsme zastavili my, bylo perfektně. Na noc jsou tu s námi ještě dvoje Francouzi v obytném autě, a tak se slušně a hezky večer i ráno zdravíme. Moře průzračné, klidné, slunce pálí, šnorchlování super - rybičky, sasanky, ježci, ...a ten západ slunce ! Večer sedíme u perlivého a jen tiše v úžasu koukáme na záplavu hvězd na nebi. Strávili jsme tu i celý příští den a další noc.

A je tu den plavby, 6. 9., couráme po Bonifaciu, je zde několik vyhlídkových tras, opravdu moc krásné městečko vystavěné na světlém útesu, který září až k Sardinii.