reklama

banan webhosting

Putování po Krétě

Všechno začalo ve středu. V 18 hodin naše loď zakotvila v hlavním městě Kréty - Iraklionu. Rozhodli jsme se odjet na západ ostrova do Chainy. A tak hledáme v centru autobusové nádraží. Hurá - turistická policie nám dala mapu a ukázala cestu na autobus. Nádraží je naštěstí nedaleko přístavu.

V 19:30 odjíždíme do Chainy, kam dorážíme v deset hodin. Necháváme se odchytit a odvézt do penzionu Tino. Naštěstí tady není zima.

Ve čtvrtek chceme navštívit poloostrov s jeskyněmi a kláštery Ag. Triáda. Všechny autobusy nám už ujely a tak jsme si prohlédli Chainu. Navštívili jsme muzeum námořnictva s velikým množstvím modelu lodí a lodiček. Prohlédli jsme si i maják, městské hradby a tržnici se spoustou koření a vín. Večer jsme se prošli přístavními malými uličkami s hospůdkami a šli spát.

V pátek v 7:30 odjíždíme do Ag. Triády. V 7 jsme u prvního kláštera, kde všichni ještě spí a tak se vydáváme cestou mezi pohořím plném oveček zvonících koz k dalšímu klášteru - ten už byl otevřený. Pokračujeme dál k ruinám starých domů a k Medvědí krápníkové jeskyni.

V malé kapličce si půjčujeme svíčku a když se nám ji konečně podařilo zapálit, tak jsme si prohlédli jeskyni ještě jednou se světýlkem. Potom se vydáváme strmě dolů k dalšímu, již opuštěnému klášteru a dolů soutěskou mezi skalami k moři. Teprve při odchodu z malinké zátoky jsme potkali první skupinu turistů. Asi po dvou hodinách se vracíme k prvnímu klášteru, který jsme si prohlédli velmi rychle, abychom stihli autobus, který nejel. Tak jsme si stopli autíčko, které nás odvezlo zpět do Chainy. V penzionku jsme si uvařili čínské nudle a spali a spali a spali.

Dny hledání

Když jsme se v sobotu vyspali, půjčili jsme si skůtr a odjeli do Kissamos hledat zátoku pirátů. (Jedna ztroskotalá loď tu sice je, ale je víc rezavá než pirátská.) Zkoušíme se dostat po kamenité cestě někam do kopce, a když už to dál nejde, tak se otáčíme a nabíráme směr Sougia. Pravda mapa nám proti skutečnosti trochu selhává, my se přesto vydáváme po vedlejších silničkách a vesničkách na jih. CHYBA. Protože na mapě občas chybí vesnice, občas cesta.

Několikrát se nám silnice proměnila v polní kamenitou cestu a hodněkrát jsme se vrátili. Vždy v těch nejzapadlejších silničkách nám začal docházet benzín. Naštěstí jsme se včas doptali na benzínovou pumpu. Vrátili jsme se na v mapě červenou silnici a jeli dál. Nepoučeni jsme se opět vrhli po žluté a opět se asi v deset večer vrátili na červenou. Všude nás vítali jenom kozy , zatáčky, skály hvězdičky a náhlá změna silnice v polní cestu. Ve 23:40 jsme projížděli kolem kostelíka. Tam bylo tolik lidí, že jsme se připojili a společně s usedlíky, pomocí ohně a petard uvítali vzkříšení. Asi v jednu hodinu jsme dojeli do Paleonchóry. Kde jsme si ustlali na pláži. A spali a spali a spali.

Martina Šubrtová (soutěžní příspěvek, f200)